Saker från Gotland.

Jag, Anna Håkan och Veronica sitter och äter på restaurang.

Veronica är helt inne i samtalet tills en kille går förbi och hon inte svarar på Annas fråga.
Hon följer killen med blicken och vi följer henne.

Anna: Veronicaaa?
Veronica kollar tillbaka. Amen vad ?

Sen tog Anna på sig hennes tröja när hon hade gått iväg, värt att nämnas är ju att den är i storlek 122/128.
Veronica kommer tillbaka.
Veronica: Anna!  Vi har samma storlek!


I tvättstugan, Jag, Anna, Stolle, Felix och Robin står/sitter där inne.

Felix: Vad händer om man stoppar in pengar här ?  (Ett fack för pengar till torktumlaren).
Jag: Amen det kommer ut en apa och dansar.
Felix går runt väggen och ser Robin stå där.
Felix: Nu vet jag vart apan kommer ifrån iallafall.
Robin: Håll käften.
Felix: Robin, vi har inte stoppat i pengar än.

VI har suttit och dragit ringmuren skämt i över en timme.

Felix: Fan vad sur jag blir, dem har ingen mjukost på livset där nere.
Men i ringmuren, där finns det mjukost.

Felix säger något mer om ringmuren.
Robin: Men vafan håll käften Felix.
Felix: Varför är du så sur för?
Robin: Man blir ju helt jävla trött på dig.
Felix: Gå och lägg dig om du är så jävla trött då Robin.
Robin: Jag går och lägger mig när du håller käften.

En annan restaurang, Jag Anna Veronica och Håkan äter lunch. Killarna sitter vid ett bord lite längre bort.

Veronica böjer sig lite mot mig.
- De där killarna är precis som Patrik (henne och Annas storebror)
Jag: Jaså, vadådå?
Veronica: Deras byxor sitter lika konstigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback