Fördomar.

En sak gick upp för mig idag, jag har väldigt mycket fördomar.
I och för sig tror jag det är bra att ha fördomar, förstå mig inte fel, jag menar inte att man ska hata något/någon man inte vet något. Men jag tror det är bra att ha fördomar eftersom de för det mesta visar sig vara fel, och då kan man tänka efter. Var det nödvändigt att tro så från början?

Idag när jag handlade på The Body Shop  var det en tjej med huckle som stod i kassan (ni vet, en sån där scarf som man har runt huvudet), det första jag tänkte var "men shit, hon kan inte kunna något om sånt här" , och varför skulle hon inte kunna det egentligen?
Det är så med så satans mycket.

Jag har bestämt mig för att läsa hela bibeln, jag gör ingen hemlighet av att jag hatar bilden av gud, och jag vet mycket mer om "gud" än de allra flesta jag känner, men jag tycker ändå det är viktigt att veta något om det innan man säger att man hatar något. Därför ska jag läsa den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback