it's a hard world.

Varför får alla hund förutom jag?
Alla, alla, alla.
De som inte kan ta hand om dem, de som inte vill ta hand om dem, de som inte orkar efter ett tag, de som bara vill gosa med dem och sen överlämna resten åt något annat.

Jag passar Nix, jag går ut med henne ca 5 gånger om dagen, låter henne hoppa (hon är bordercollie och MÅSTE tränas), springa i skogen, busar med henne, springer ikapp, tränar henne på att gå fot, stanna, och lyda överhuvudtaget.
Men jag får ingen hund.
Och jag vill verkligen, ni anar inte hur gärna jag vill ha henne.
När hon lägger sig i mitt knä i soffan och somnar med huvudet på min bröstkorg och jag bara kan ligga och pussa på hennes nos, och när hon helt plötsligt vaknar och spänner upp sina lurviga, korta öron och lyssnar, då vill jag ha henne som mest.

Jag vet att alla inte passar som hundägare, men jag vet att jag gör det, jag har haft hund, jag passar mina kusiners hundar, jag planerar min dag runt dem. Och nu vill jag verkligen ha henne, och varför går det inte?
För att hon är min mosters framtidshopp, och jag förstår henne, hon är den smartaste, snabbaste, lydigaste och sötaste varelsen jag någonsin sett, och hon ska bli vallhund.
Det är så det är.







Men hon är vackrast.

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: nepp hon e ok :P inte mer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback