burn

Vet ni vad jag vaknade upp till imorse? (om än liiiite för tidigt för min smak).
Jo SNÖ, och svar på twitter från Hubrecht, haha. Jag ska snart springa upp och äta dagens choklad ur julkalendern, men först ska jag nog sova ett slag till. och Hubrecht talade om att "hans", inte för att jag vet vem han är men tippar på att han menar Tom, hade en efternamn som var svårt att uttala även för holländare, så då behöver ju inte jag sitta och känna mig dum i alla fall! Helt ärligt trodde jag att det var ganska lätt tills Annelieke tvingade mig att sitta med micen på och uttala alla deras efternamn, jag hade inte ett ända rätt så så bra är min holländska .. Lärde mig att självklart uttalas inte typ Eversdijk som det låter, utan ungefär så här - Äejvärsdaijk.  Men självklart, vem skulle inte chansa på det? Och med de andra som jag TRODDE skulle vara ännu lättare hade jag självklart också fel, Troost uttalade jag fel Faas uttalade jag fel. Jag tror jag är ett missfoster när det kommer till att uttala ALLT på holländska , tydligen lät jag lite belgisk förut också.

Nä nu blir det nog att vakna till lite bra musik, min mor snor datorn om jag somnar om, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback