♥ hero of war

Jag hade en dröm, tyvärr inte lika politiskt framgångsrik som Martin Luther Kings men jag hade en dröm i natt som jag tänkte berätta om för er. Liten för världen må hända men den gjorde så att jag kände mig lite lycklig när jag vaknade (i alla fall andra gånger jag vaknade, första var vid halv 7 av att hunden spydde i mitt rum). Jag drömde om att jag och en massa andra människor, kompisar, bekanta och främlingar var ute på något slags landställe som var täckt av snö. Jag vet inte om det var en fest eller vad det nu kan ha varit men där var vi allihopa. På något sätt började vi prata fotboll, och helt plötsligt var varje spelare från Valencia, Barca och Real där. Jag antar att jag har tänkt lite mycket på fotboll den senaste tiden .. Hur som helst så gick i alla fall folk fram och frågade lagen om de fick joina lagen och vara med och spela, jag kommer ihåg att någon gick fram till Real och frågade om den fick vara med i Barca (dumhuvud tänkte jag, det är fel jävla lag ...)

Hur som helst var Valencia några man kort under deras nästa match och helt plötsligt befinner sig jag och några andra av dessa random människor från landet backstage bakom Mestalla och highfivade Villa, Pablo och Silva på vägen ut på planen. Vi fick våra positioner och spelet körde igång, hur jag helt plötsligt kunde spela fotboll var väl nästan det som var mest mirakelaktigt. Men där var vi, några randoms som förmodligen inte kände varandra alls och befann oss på plan med mina älskade Valencia-spelare och hjälpte dem att vinna sin match. Det var en underbar känsla, tyvärr fick jag aldrig veta hur matchen slutade då min käre inneboende vovve väckte mig genom att stoppa upp en pipgiraff i min säng och tala om att han ville ha mat.
Oh well, det var kul så länge det varade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback