♥ I keep a close watch on this heart of mine.

Även den 11e Januari har varit en bra dag, trots cirka 2 timmars sömn, skola, ett schema som inte känns så roligt och tre blåsor på min tunga. Jg försöker förbereda min hjärna för att läsa lite Voltaire och de sidor i litteraturhistorieboken vi blev tilldelade. Det känns inte så roligt, något som däremot känns väldigt kul är att 448 sidor om världens bästa Johnny Cash kommer att befinna sig i min hand om några dagar. Vi fick i uppgift i skolan att läsa en engelsk bok, en "non-fiction", vad kan vara bättre att läsa än Johnnys självbiografi på originalspråk? Inget skulle jag tro, möjligtvis McFLYs självbiografi, och eftersom den är obefintligt gör det mitt val lätt.

Ni vet sånna där saker man köper som man känner att man verkligen älskar, som man är otroligt glad att man hittade och att man brydde sig nog om för att ta med sig hem? Det här är ett av mina bästa fynd, inköpt direkt från en utav världens bästa affärer, i världens bästa land och världens bästa stad. Den underabra mannen som sjöng sig rakt in i mitt hjärta. Jag tror att det är just de här skivorna, just den här lilla boxen gör mig ännu lyckligare för att jag inhandlade den i London, på oxford street, på hmv. Och trots att jag utan just det aldrig hade glömt mannen och musiken så finns det ett litet minne där , en sån där känsla när allting går rätt, när alla + i min lilla bok var uppnådda. och det är sådant man minns med glädje.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback