♥ man in black

Ah, I'd love to wear a rainbow every day,
And tell the world that everything's OK,
But I'll try to carry off a little darkness on my back,
'Till things are brighter, I'm the Man In Black.

Min älskade viskade fina ord i form av sånger i mina öron på vägen hem. Jag trodde faktiskt inte att en gammal man kunde fylla en ung flickas hjärta på det sättet, men han har bevisat motsatsen. Det är någon slags kärlek, från båda håll. Även om han inte visste vem jag var så skrev han sin musik för att få den att nå ut till en publik - till någon som lyssnar. Och jag har fastnat för hans genialiska idéer, talangen han har att skriva något så fängslande. Han är underbar och får mig att känna precis som det är meningen att man ska känna. Det skulle vara möjligt att ha ett förhållande med den mannens musik, den lyfter upp med sina underbara meningar om livets höjdpunkter och kärleken till människor runt om, ger sorg genom texterna om förlust och orättvisa, ställer frågor och skulle kunna skapa en debatt genom orden om människan och omgivningen. Det är så mycket man får ut av musik, så mycket man kan finna i det som andra har tyckt att det var värt att dokumentera och så mycket kärlek som man kan ge andra. Det blir mycket om the man in black, jag vet.
Men han är för underbar för att glömmas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback