♥ solsken är en uppenbarelse i snöstorm.

Dagen började bra med en tidig skoldag och sen hem till Martina, bakade scones och åt dem varma med smör och skinka med en stor kopp te till. Vi åt en god middag, pratade underbara planer och planerade Martinas kläder inför Holland. Vägen hem ... var en helt annan historia, just när jag inte trodde det kunde bli värre än vägen dit då det var omöjligt att se något för all snö i ögonen så snöade det ÄNNU mer. Jag vadade runt i snö som gick precis under knät och den vägen som brukar ta 10 minuter tog 20. Jag tänkte precis "jaja snön går bara under knäna så det här överlever jag" och vad händer då ? Jag ramlar PÅ knäna, så mycket för den trevliga promenaden ..

Min mamma är ju dock världens gulligaste och hade gjort en kopp te som väntade på mig, stoppat in en morgonrock och raggsockar i torkskåpet så att de var alldeles varma tills jag kom hem. Hon är en riktig liten sötnos min mor!

Nu tror jag att jag ska avnjuta min kopp te och fortsätta kolla på plastikprogrammet på tv.
puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback